miércoles, 14 de marzo de 2012

Darrera els textos

Sóc amant de la cultura germànica i una enamorada d'aquell país i de Menorca, llocs on em trobo com a casa i on hi tinc molts bons amics, dels de tota la vida. Com que estic segura que aquest blog/projecte el visitaré moltes, però que moltes, moltes, vegades he posat de fons un dels racons del món que més m'agraden "Cala Morell" a tocar de Ciutadella.
El nom del blog té a veure amb allò que s'amaga, el que hi ha darrera. Un escrit és un fidel reflex  del seu autor, tan sols cal llegir-lo amb calma i destriar per veure què hi ha darrera. Un hipertext, encara té molt més al darrera que allò que copsem a cop d'ull. Ens caldrà doncs caminar entre les paraules que el componen per saber què ens amaguen, què és allò que dóna forma i suport al text. Dahinterstehen és un verb que fa referència a allò que hi ha darrera d'alguna cosa, que li dóna suport, que la sustenta...

5 comentarios:

  1. Hola Irene! Em sembla molt adient el nom al blog. Jo no sé alemany però suposo que com amb l'anglès, les llengües germàniques a vegades són molt útils per definir conceptes abstractes en una sola paraula. A vegades em passa que hi ha idees que penso que si les digués amb anglès serien més fidels al significat que vull transmetre. Malauradament, aquestes paraules sovint són intraduïbles. En fi, ens veiem per aquí, felicitats i molta sort"

    ResponderEliminar
  2. Hola, jo tampoc ser alemany així que mentre que no escriguis en aquest idioma no tindré cap problema per seguir el blog. M'agrada molt la fotografia que has adjuntat. Jo visc a la Costa Brava i també tenim racons tan genials com Cala Morell.
    Salutacions.
    Txell

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Txell, gràcies pel teu comentari, jo també sóc gironina i visc a Girona i, és cert tenim racons meravellosos. Després de molts dies avui m'hi he posat amb el blog, suposo que sabent el temps que requereix la UOC i el poc del que disposo, és fàcil d'entendre la manca d'assiduïtat i constància en el seguiment d'aquesta eina virtual. Bé a partir d'ara això ha de canviar, per força!!!

      Eliminar
  3. Hola Irene, la primera vegada que vaig visitar el teu blog tenia clar que el seguiria, ja que jo també sóc un enamorat de la cultura germànica, malgrat que no he tingut la sort de visitar el país (però ho tinc a l'agenda) o millor dit els països, ja que la cultura germànica forma part de moltes fronteres.
    M'agrada el joc de paraules amb el qual expresses una de les característiques dels hipertextos, la part que amaga i que no sabem cap a on ens portarà, i que només podem arribar a conèixer si accedim...
    Salutacions....

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Joan, no deixis de visitar Alemanya a mi m'atrau moltissim i m'hi sento com a casa quan hi vaig. Tinc la gran sort de tenir-hi amics i això em permet tenir una excusa per anar-hi mínim un cop l'any. Aquest any però, he faltat a la meva devoció per aquelles terres, però està a l'agenda. Si algun dia et decideixes et puc recomanar llocs!!!

      Eliminar